Leta i den här bloggen

måndag 22 februari 2010

Kundvård 2.0

Som säljare/säljchef är jag van vid att få höra att vi inte har kommit lika långt som andra funktioner med att effektivisera våra processer. Det må vara hänt men jag är övertygad om att vi har kommit längre när det gäller att se potentialen med Web 2.0 än andra yrkesroller.

Inför ett möte med ett prospekt är det lika naturligt för mig att att följa upp kontaktpersonen på Linkedin som att läsa hemsidan om bolaget. Mina trevande försök att ta klivet in i en Web 2.0-världen har gett mersmak. Genom att koppla mig till mina kunder i Linkedin och bjuda in dem till grupper kring verksamhetsfrågor som vi fokuserar på har jag fått en helt annan kontinuitet i kundrelationerna.

Jag provar med twitter och bloggande men jag kan väl inte riktigt säga att jag har nått nivån Kundvård 2.0 än. Finns det någon som har kommit längre och vill dela med sig av sina erfarenheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar